Translate

duminică, 13 septembrie 2009

Inceputurile

Acum, ca v-am făcut o idee despre ce o să vă povestesc, ar fi bine sa purced la drum.
Începuturile...atracția față de sporturile purtatoare de litera X nu a fost vie întotdeauna, ba chiar aș spune că atunci cand eram copil, eram individul pe care nu l-ai fi văzut să facă ceva periculos, chiar din contră.
Nu stiu încă momentul și motivul pentru care am început să fiu atras de sporturile extreme, cert este ca la un moment dat accidentarile și cusăturile nu mi s-au mai părut un lucru atât de rău. Primele încercări au fost legate de alpinism, bouldering (termenul l-am învățat după ce m-am apucat de studiat sporturile, la vremea aia îl făceam de nebuni).
In urmă cu 6 ani îmi priveam colegii din colțul în care era instalat biroul si încercam sa le explic, fără mare succes, că geografia este o știință aplicată, nu este o ramură academică a științelor...
Asta s-a întâmplat până când cineva mai sus pe scara ierarhică mi-a sugerat că blugii mei rupți si tricourile ar trebui să le schimb cu un costum, cu o cămașă și bineințeles o cravată. Momentul a fost crucial! A fost acel lucru care m-a făcut să îmi caut identitatea în lucruri care mă reprezintă, în acțiuni pe care să le simt.
Împreună cu doi amici am pus bazele unei mici firme bazată pe sporturi extreme; simțeam ca este lucrul în care mă regăsesc. Și așa am pașit in lumea river raftingului.
Trage stânga! Mai tare! Dreapta ușor contra...Toata lumea trage acum tare, haideți, ieșim tare din cataracte! Atenție dreapta, stâncă! Nu ratăm cataractele alea...și.....am trecut cu bine, bravo! Cam așa arată indicațiile pe care le dai atunci când cobori cu un grup de oameni care nu au trăit până atunci senzația pe care o ai atunci când plutești în viteză deasupra unui râu de munte învolburat.
După primul rând de cataracte parcurse cu bine, udați pe față de apele râului, cu adrenalina circulând după bunul plac prin organism și cu încrederea în sine considerabil ridicată, ne calmăm ușor-ușor și începem să învățăm să vâslim ca o echipă. Urmarește-l pe cel din față și toată lumea vaslește deodata! Fața, mai tare! Bagă padela cum trebuie și trage! Urmează o zonă cu apă mai mică și liniștită, care trebuie parcursă cât mai repede. În față se profilează un nou șir de cataracte, de data asta ceva mai serioase...ne pregatim sa le atacăm cât mai corect...las-o ușor la mine, îi șoptesc celui de lângă mine...nu trage nimeni! așteptați semnalul meu...
Intrăm în apele învolburate...barca se ridica violent după care se prabușește sub apă...persoanele din fața bărcii nu se văd...sunt sub apă...urmează un salt destul de puternic si aceleași persoane sunt în aer, concentrați, așteptând semnalul..Stânga tare acum! iar barca cotește brusc spre dreapta...Stânga sta, trage dreaptaaaa.....acum! botul bărcii virează stânga, ocolind o stâncă...toata lumea tare și ieșim!
Va urma...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu